Chcesz kupować markową odzież, ale odstrasza Cię wysoka cena? Za wyższą jakość, modne fasony czy lepiej dopasowane ubrania musisz zapłacić więcej. Najważniejsze jest to, aby wszystkie te korzyści szły w parze z cenę. Dlaczego jeszcze musimy płacić więcej za to, że kupujemy markową odzież? Poznaj 5 najważniejszych powodów, dlaczego markowa odzież jest droga.
5 powodów, dlaczego płacisz więcej za markową odzież
Jeśli zastanawiasz się, z jakiego powodu markowa odzież jest droga, to przeczytaj 4 powody, dzięki którym zrozumiesz, dlaczego tak jest.
Renoma marki
Znane i prestiżowe marki odzieżowe budowały swoją pozycję na rynku od dziesięcioleci. Na przestrzeni lat zyskały lojalnych klientów, którzy chętnie byli w stanie zapłacić nawet większe pieniądze, aby tylko zyskać korzyści związane z noszeniem ubrań od renomowanych marek. Gdy osoby z otoczenia widzą, że nosisz odzież od znanych projektantów, dostrzegają wyraźnie, że Twój status społeczny rośnie. To także bardzo ważne w przypadku budowania swojej marki osobistej. Dlatego tak wiele osób jest w stanie zapłacić więcej za kupowanie ubrań od renomowanych marek.
Wyższa jakość wykonania
Nie zapominajmy także o tym, że markowa odzież to również często synonim wyższej jakości ubrań. Możesz zakupić ubrania, które nawet po wielu praniach i regularnym noszeniu pozostają w doskonałym stanie. Częściej stosowane są w tym przypadku zaawansowane technologie produkcyjne, które prowadzą do zaoferowania bardzo wytrzymałej odzieży. W dodatku sama cena materiałów pochodzenia naturalnego czy z recyklingu jest wyższa. Wszystko to ma wpływ na cenę markowej odzieży.
Oryginalne i modne projekty
Następnie płacimy także za unikalne wzory, style czy fasony. Znani projektanci pracujący dla marek, zapewniają projekty, które kreują trendy modowe. Taki proces wymaga czasu oraz wyspecjalizowanych umiejętności. To również jest nie bez znaczenia podczas ustalania ceny, którą oferuje marka za swoje produkty.
Ekskluzywny charakter
Markowa odzież ma być też ekskluzywna. Niska cena sprawiłaby, że każdy mógłby ją nosić, więc przestałyby uchodzić za ekskluzywną. Z drugiej strony należy podkreślić również to, że w ten sposób można zwiększać pożądanie względem markowych ubrań. Niektóre marki oferują jedynie wyższą ceną, inne oprócz tego ograniczają również liczbę sprzedawanych produktów. Wszystko to rozbudza pragnienie dołączenia do tej mniej licznej grupy, która zakupi markową odzież.

Strategia marki
Czy wiesz, że wyższa cena za markowe ubrania może być także elementem strategii marki? Według badań wielu klientów utożsamia jakość z ceną. Zbyt niska kwota, jaką trzeba zapłacić za ubrania czy meble, natychmiast kojarzy się konsumentom z niskiej jakości materiałami, które zostały wykorzystane do ich produkcji. Zastosowanie wyższej ceny ma sprawić, że konsumenci natychmiast uznają, że mają do czynienia z wytrzymałymi i solidnymi produktami. Do tego dochodzą jeszcze aspekty związane z unikalnością, chęcią podkreślenia swojego statusu społecznego, a także z potrzebą kupowania produktów luksusowych. Wszystko to sprawia, że klienci akceptują wyższą ceną za markową odzież.
Poza tym nie można ignorować również faktu, że wyższa cena wiąże się często także z takimi aspektami, jak prowadzenie kosztownych kampanii reklamowych, np. zatrudnianie gwiazd kina czy celebrytów „na czasie”.
Teraz już wiesz, dlaczego markowa odzież jest i musi być droższa niż niskiej jakości ubrania z masowej produkcji. W tym przypadku wyższa cena jest często całkowicie akceptowalna przez konsumentów.